ข่าวดีสำหรับ Startup นี่เป็นหนึ่งในโอกาสสำคัญที่จะได้ร่วมเป็นพาร์ทเนอร์ทางธุรกิจกับดิจิตอลเอเจนซี Dentsu360 ในเครือ Dentsu ซึ่งติดอันดับ Top 5 Worldwide Network Agency จากประเทศญี่ปุ่น
Dentsu360 จับมือกับ thumbsup จัดการแข่งขันเฟ้นหา Startup ที่มีผลิตภัณฑ์พร้อมแนวคิดสร้างสรรค์ และสามารถต่อยอดทางธุรกิจได้กับโครงการ “Your Idea Can Shake The World
ระดับบุคคลทั่วไป
หมายเหตุ: ถ้าเป็นน้องๆ ระดับอุดมศึกษาสามารถสมัครได้ที่นี่แทน
เป็น Startup ที่พัฒนาผลิตภัณฑ์ในเชิงธุรกิจ ซึ่งจัดอยู่ในหมวดหมู่เหล่านี้
-
Entertainment, Lifestyle, Utilities (บันเทิง, ไลฟสไตล์, เครื่องมือใช้งาน)
-
Sport and Health (กีฬาและสุขภาพ)
-
Education (การศึกษา)
-
Social Enterprise (ธุรกิจเพื่อสังคม / ช่วยเหลือสังคม)
หนึ่งทีมสามารถนำเสนอได้ 1 ผลิตภัณฑ์
กำหนดการ
รอบคัดเลือก 2 มิถุนายน 2557 – 30 มิถุนายน 2557
-
นำเสนอโครงการ (อ่านรายละเอียดเพิ่มเติมในส่วนวิธีการสมัครและส่งผลงาน)
ประกาศผลผู้ที่ผ่านเข้ารอบ 4 กรกฎาคม 2557 7 กรกฎาคม 2557
-
ทีมงานจะติดต่อผ่านไปทางเบอร์โทรศัพท์และอีเมลที่ได้แจ้งไว้ในใบสมัคร พร้อมแจ้งรายละเอียดการเตรียมตัวรอบตัดสิน
รอบตัดสิน 13 กรกฎาคม 2557
-
ทางกรรมการจะทำการคัดเลือกผู้ที่เหมาะสมในแต่ละหมวด เพื่อนำเสนอผลงานรอบตัดสินในงาน Start it Up, Power it Up #6 (Private Pitching)
วิธีการสมัครและส่งผลงาน
-
ดาวน์โหลดเแบบฟอร์มใบสมัครได้ที่นี่ หรือที่นี่ ลิงก์สำรอง
-
กรอกรายละเอียดเป็นภาษาไทยหรือภาษาอังกฤษก็ได้
-
สามารถยื่นใบสมัครก่อนวันที่ 30 มิถุนายน 2557 โดยส่งมาที่ contact@thumbsup.in.th พร้อมระบุในหัวข้อเมลว่า “Startup Pitching – Business – (Startup Name)”
โอกาสทางธุรกิจ
-
โอกาสต่อยอดและพัฒนาความเป็นไปได้เชิงธุรกิจกับ Dentsu360 (โดยไม่ได้มีจำกัดว่ากี่บริษัทต่อหมวด ขึ้นอยู่กับความเหมาะสม)
-
ได้รับสิทธิสนับสนุนจากบริษัท Microsoft ด้วยโปรแกรม BizSpark ที่มีมูลค่าถึง 4 ล้านบาท
=======================================
รายละเอียดบริษัท Dentsu360
Dentsu360 เป็นยูนิตดิจิตอลเอเจนซีรุ่นใหม่ในเครือ Dentsu Media Thailand ซึ่งเป็น media network ที่ใหญ่เป็นอันดับสองในเอเชีย Dentsu360 ให้บริการครอบคลุมทุกด้านของ digital marketing ไม่ว่าจะเป็น digital marketing consultant, digital marketing strategy, digital media planner, digital platform, social media management, creative และอื่นๆ นอกจากนี้ Dentsu360 ยังมี network กว้างขวาง เป็นที่ยอมรับจากกลุ่มลูกค้าทั้งในและต่างประเทศ
กรณีศึกษาเทคโนโลยีที่พัฒนาโดย Dentsu
iButterfly เป็นแอพพลิเคชั่นที่พัฒนาโดย Dentsu Labs ประเทศญี่ปุ่น นับเป็น mobile marketing platform ที่รวบรวมเทคโนโลยี 3 ชนิด นั่นคือ Augmented Reality (AR), Motion Sensing และ GPS เข้าด้วยกัน แบรนด์ต่างๆสามารถที่จะใช้ iButterfly สื่อสารและส่งมอบโปรโมชั่นต่างๆให้กับลูกค้าโดยตรง โดยการสร้าง virtual butterflies ซึ่งมองเห็นผ่าน mobile device และเมื่อลูกค้าจับ virtual butterflies โดยการขยับ mobile device เหมือนการครอบตัวผีเสื้อด้วยตาข่าย ก็จะสามารถรับโปรโมชั่นคูปองส่วนลดหรือสิทธิพิเศษที่ทางแบรนด์มอบให้ โดยผีเสื้อนี้สามารถส่งต่อหรือแลกเปลี่ยนกันระหว่างลูกค้าได้ด้วย iButterfly นี้สามารถ link กับ Facebook โดยที่ลูกค้าสามารถติดตามข่าวสารโปรโมชั่นใหม่ๆได้อย่างสะดวกสบายยิ่งขึ้น
PhoneBook เป็นแอปพลิเคชั่นที่สร้างขึ้นเพื่อเสริมสร้างพัฒนาการด้านการเรียนรู้ให้กับเด็กๆ โดยผสมผสานเทคโนโลยีและสุนทรียภาพจากการอ่านหนังสือภาพเข้าด้วยกัน พัฒนาโดย Dentsu INC. ประเทศญี่ปุ่น โดยผู้ใช้สามารถดาวน์โหลดแอปฯแล้วใส่ iPhone หรือ iPod Touch ลงไปในหนังสือภาพ เพื่อให้เด็กๆ ได้เรียนรู้และเพลิดเพลินไปกับ function ต่างๆ พร้อมๆอกับสร้างเสริมความสัมพันธ์ระหว่างพ่อแม่และเด็กด้วย ข้อมูลเพิ่มเติม
กรณีศึกษาของ Startup ที่ร่วมงานกับ Dentsu
เป็นการร่วมมือกันระหว่าง Neurowear และ Dentsu เพื่อพัฒนา Communication tool รูปแบบใหม่ที่ใช้เทคโนโลยีการอ่านคลื่นสมองเชื่อมต่อกับ sensor เพื่อแสดงความรู้สึกของผู้สวมใส่ โดยหูแมวจะขยับไปตามอารมณ์ เช่น เมื่อกำลังจดจ่อสนใจอยู่กับสิ่งใจ หูจะตั้งขึ้น หรือเมื่อรู้สึกผ่อนคลาย หูจะลู่ลง Necomimi ประสบความสำเร็จ และได้รับความสนใจมากมายจากทั่วโลก ทั้งยังได้รับเลือกเป็น 1 ใน 50 Best Inventions of the year 2011 จาก TIME Magazine อีกด้วย
สอบถามรายละเอียดเพิ่มเติม
=============================================================================================
Good new opportunity for Startup to get a chance to become Business Partner with Digital Agency Dentsu360, under Dentsu – Top 5 Worldwide Network Agency from Japan.
Dentsu360 has partnered with thumbsup to set up the contest and find out Startup who has product, creative thinking and feasible to be topped up as real business in order to promote as Business Partner by opening this opportunity to the levels of General Individual and offering an opportunity to expose to real business environment to University students.
The Startup must have created and developed the product being categorized under;
- Entertainment, Lifestyle, Utilities
- Sport and Health
- Education
- Social Enterprise
One team can present only one product.
Schedule
Qualification Round from June 2, 2014 – June 30, 2014
- Register and submit your application form (See more information in Registration and how to apply section from this link.)
Announcement of qualified candidates from the Qualification Round on July 4, 2014
- Our team will contact the qualified teams via email or mobile number which you inform us in the application form and update you the related information for final round preparation.
Final Round Presentation on July 13, 2014
- Judging Committee will select the suitable candidates of each category to have their final round presentation on product achievement in the upcoming event of Start it Up, Power it Up #6 (for Private Pitching).
Registration and how to apply
- Download the application form from this link or link
- Please fill in the detail (Thai or English)
- Send application form to contact@thumbsup.in.th and specify in email’s Subject with “Startup Pitching – Business – (Startup Name)”
Opportunity
- Opportunity to become business partner with global company like Dentsu360 (without limitation on number of Individuals or Enterprises per category, but depends on its suitability.
- Getting support from Microsoft to access BizSpark which has value of 4 million Baht.
For more information
contact@thumbsup.in.th
About Dentsu360
Dentsu360 is a young digital unit of Dentsu Media Thailand – Top 2 largest media network in Asia. Our service covers all aspects of digital marketing including digital marketing consultant, digital marketing strategy, digital media planner, digital platform, social media management, creative and so on. We have a very strong network across the region and high capability to serve both local and international client. Our clients are from diverse industry and background. By helping our clients achieve their goal, Dentsu360 has become one of the well-rounded and trustworthy digital agency in the industry.
New technology developed by Dentsu
iButterfly
iButterfly is a motion sensor, GPS and augmented reality coupon entertainment platform, which was initially developed as a mobile game for the iPhone (hence the name iButterfly) by Dentsu Labs in Japan in 2010. As its popularity grew, Dentsu decided to develop it as a sales promotion model for companies to send out electronic coupons to customers, which turned out to be more successful than the print coupons in newspapers. The iButterfly app is now available for free download on the iOS and Android platforms. Customers can avail of discounts at their favourite stores by clicking on the butterfly on their smartphones. Additionally, product owners can attach related Web links to video clips or social media sites, or even corporate sites, on this app to promote their brands.
PhoneBook
PhoneBook is a digital picture book for children to read and enjoy with their parents. They can read and play 6 different situations (Private Room, Train, Airplane, Submarine, Spaceship, and Living Room) with this one application. Developed by Dentsu INC., Japan, this application needs both picture book and iPhone or iPod Touch to create a fun learning experience for children and parents.
Startup Case Studies with Dentsu
Necomimi from Neurowear
Necomimi is a new communication tool that makes use of brain waves. The movement of the device’s ears conveys the wearer’s feelings. For example, when you concentrate, the ears stand up on end, and when you relax, the ears hang down limply. Designed and developed by neurowear and Dentsu Inc., the gadget inspired interest throughout the world when a prototype was announced in the spring of 2011. It was selected to be in the 50 Best Inventions of the year 2011 by TIME Magazine. The device was marketed one year later, in the spring of 2012, by the NeuroSky company.