ทาง thumbsup เพิ่งนำเสนอข่าวการเปลี่ยนงานของ ?รอง? จตุภูมิ สุทธสาร แห่งเอเยนซี่ “Publicis” ไปไม่นาน (ก่อนหน้านี้เขาเป็นผู้จัดการทั่วไป Proximity Thailand ในเครือ BBDO) ล่าสุด “รอง” ย้ายงานอีกครั้งในตำแหน่งหัวหน้าฝ่ายความสัมพันธ์กับเอเยนซี่ของ Google ประเทศไทย
?รอง? มีประสบการณ์มากว่า 15 ปีในด้านโฆษณาและการตลาด ก่อนที่จะเข้าร่วมกับ Google ประเทศไทย เขาได้ดูแลงานด้าน Marketing Communication & Media Director กับ DTAC และ Vice President of Marketing ที่ M-Web ประเทศไทย ซึ่งดูแล Sanook.com เขายังดูแลลูกค้าอีกหลายแอคเคาทน์ให้กับ? Ogilvy & Mater ด้านการศึกษา รองจบการศึกษาระดับปริญญาโท Master of Science in Communications Art จาก Pratt Institute ใน New York และปริญญาตรีด้าน Industrial Design จากจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ก็นับว่าเป็นอีกความเคลื่อนไหวหนึ่งนะครับ ส่วนใครอยากรู้ว่าตำแหน่งนี้ทำอะไร ก็อ่านกันเลยด้านล่างนี้
The role: Head of Agency Relations
In this role you will collaborate closely with advertising agency partners, serve as their ambassador within Google, evangelise new Google products and technologies throughout the agency, identify sales and business-development opportunities, and develop and manage strong relationships with agency influencers and decision-makers.
Your objectives are to develop new business opportunities, increase existing business to maximise revenue, support Google’s Sales team with research, market analysis and other critical information, and be responsive to all agency needs. You’ll also collaborate with Google’s industry sales teams to exchange knowledge regarding client and agency needs in specific industry sectors.
Among your many attributes, you are persuasive, gregarious, self-starting, a natural leader and skilled at solving problems and explaining complex issues. You possess excellent communication/presentation skills at the senior level as well as the ability to work closely and constructively with all areas of the business. You’re particularly adept at developing close, one-on- one relationships.
Responsibilities:
- Evangelise Google within the advertising agency community.
- Solidify executive relationships and drive revenue growth with targeted agencies.
- Devise partnership-building strategies.
- Develop best practices and benchmarking initiatives to optimize agency relationships.
Minimum Qualifications:
- BA/BS degree (In lieu of degree, 5 years relevant work experience).
- 5 years of relevant work experience.
- Business development and client servicing experience in the local market.
- Established relationships and presence within the agency marketplace.
Preferred Qualifications:
- Online experience.
- Substantial experience in advertising sales/marketing.
- Excellent written and oral communication skills.
- Fluent in English and Thai.